''Zupełnie inna lekcja przyrody''- OZE- odkrywamy zrównoważoną energię / Grodno klasy: 6-8 - Szkoła Podstawowa im.Jana Pawła II w Krępsku
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

''Zupełnie inna lekcja przyrody''- OZE- odkrywamy zrównoważoną energię / Grodno klasy: 6-8

''Zupełnie inna lekcja przyrody''- OZE- odkrywamy zrównoważoną energię / Grodno klasy: 6-8

Z okazji Dni Ziemi po raz kolejny uczniowie naszej szkoÅ‚y odwiedzili Centrum Edukacji Ekologicznej CWM w Grodnie koÅ‚o MiÄ™dzyzdrojów, leżące na terenie WoliÅ„skiego Parku Narodowego.

Wprowadzeniem do zajęć byÅ‚ wykÅ‚ad o różnych źródÅ‚ach energii i stale rosnÄ…cym na niÄ… zapotrzebowaniu, o poszukiwaniu nowych, ekologicznych rozwiÄ…zaÅ„ ograniczajÄ…cych zużycie paliw kopalnych.

Wszyscy słuchali wykładu Pana dr Jacka z dużym zaciekawieniem. Nikt się nie nudził!!!

 

W labolatorium uczniowie sami mogli poeksperymentować na różnych modelach, gdzie wytwarzano energiÄ™ z wiatru, Å›wiatÅ‚a, wodoru, źródeÅ‚ geotermalnych i sÅ‚onej wody morskiej.

Wszystkie stanowiska wyposażono w szczegóÅ‚owe instrukcje oraz modele, za pomocÄ… których można byÅ‚o wyprodukować energiÄ™, zmierzyć jej ilość, napiÄ™cie , natężenie oraz czas dziaÅ‚ania urzÄ…dzeÅ„.

Wyprodukowany przez uczniów wodór z caÅ‚kiem niewielkiej iloÅ›ci wody uruchomiÅ‚ samochodzik aż na 3 minuty.

W czasie zajęć odwiedziliśmy jezioro, las i plażę . W każdym z tych miejsc sprawdzaliśmy

działanie modeli wykorzystujących OZE.

Cudowna pogoda, niezwykÅ‚a siÅ‚a przyciÄ…gania morza, interesujÄ…ce zajÄ™cia , rozbudzajÄ…ce kreatywność uczniów sprawiÅ‚y, że kolejny nasz wyjazd do Grodna uznajemy za niezwykle udany.

 

I jeszcze te pytania... Czy w nowym roku szkolnym znowu pojedziemy do Grodna ???

Data dodania: 2024-04-18 23:58:17
Data edycji: 2024-04-23 09:56:07
Ilość wyświetleń: 158
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej