12.04-16.04.2021 KODEKS MAŁEGO EKOLOGA
• Utrwalanie słownictwa związanego z ekologią, ochroną środowiska, dbaniem o przyrodę ożywioną i nieożywioną w najbliższym otoczeniu.
• Oglądanie książek, wyszukiwanie ilustracji i opisywanie pejzaży widzianych w książkach lub w filmach edukacyjnych. W miarę możliwości wykonanie plakatu/opracowanie w formie rysunkowej bądź metodą wyklejanki czy kolażu Kodeksu Małego Ekologa.
• Zabawy ruchowe połączone z ćwiczeniami gimnastycznymi do podkładu muzycznego.
• Wysłuchanie i utrwalenie słów wybranej piosenki.
• W miarę możliwości- obserwacje i prace porządkowe w ogródku warzywnym, przyswojenie sobie podstawowego podziału dotyczącego segregacji odpadów.
• Wysłuchanie opowiadania lub wiersza z wybranej książki i wzbogacanie słownictwa poprzez rozbudowane wypowiedzi np. odpowiadanie na zadane pytania.
• Wykonanie ćwiczeń: 4latki-str. 61-62; 3latki-str. 52-53.
• Wykonanie dowolnej pracy plastyczno-technicznej na temat:
- segregacji odpadów z wykorzystaniem wycinków z ulotek reklamowych i kolorowych kawałków materiałów imitujących poszczególne rodzaje pojemników,
- kukiełki z drewnianej łopatki i kawałków materiałów,
- przyrody: zwierzęcia lub rośliny wykonanej z plasteliny w formie makiety np.: na starej płycie CD lub na szkle (słoiku) do którego następnie można wstawić świeczkę tworząc w ten sposób ozdobę typu lampion.
- przyrody wykorzystując farby i stemple z uformowanych rolek po papierze/ręcznikach papierowych bądź stemple z ziemniaków,
- przyrody, a konkretnie zwierzątka z wykorzystaniem płyt CD, zakrętek metalowych i drobnych elementów dekoracyjnych połączonych klejem Magic,
- eko-stworek lub śmieciowy potworek czyli wykonanie dowolną techniką ludzika używając materiałów przeznaczonych do wyrzucenia.
• Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem sytuacji dnia codziennego takich jak: przeliczanie sztuk garderoby, którą dziecko ma ubrać, przeliczanie składników posiłku lub potrawy wspólnie przygotowywanej, opisywanie cech ubrania: fakturę materiału, rodzaj zapięcia; opisywanie cech/rodzaju wyrzucanych odpadów i utrwalanie nazw: metal, szkło, tworzywo sztuczne, papier.
• Utrwalanie zasad bezpieczeństwa: przy przygotowywaniu posiłków, zabaw podczas pobytu na świeżym powietrzu, pomaganiu w domu w sprzątaniu swojego pokoju, układaniu zabawek na regałach i podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych z wykorzystaniem nożyczek, kleju czy elementów o nietypowych właściwościach.
Pomocne linki:
https://www.youtube.com/results?search_query=obserwatorium+astronomiczne+dla+dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=1ox9oGERipo dzień-noc-nauka opowiadania
https://www.youtube.com/watch?v=AL1rgGE143s piosenka o dniu i nocy
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA skaczemy, biegniemy -gimnastyka przy muzyce
https://kodowanienadywanie.blogspot.com/2021/04/wiosenne-zabawy-z-symetriaw-genially-i.html?fbclid=IwAR3kDCh4jUnftJDX1EgEdNz3xQ9taHh7hBs24gYoO0s3hoxblU4WCldeDVo zabawy matematyczne z kodowaniem
72-113 Krępsko
ul. Szkolna 2