Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Kodowanie i programowanie

Kodowanie i programowanie

Komisja Europejska ujęła w swoim Planie działań, podejmowanych na poziomie unijnym na rzecz cyfrowej transformacji, działania w dziedzinie edukacji cyfrowej, w tym nauki kodowania. Promował ją Europejski Tydzień Kodowania, organizowany w dniach 6 – 21 października 2018 r. wśród polskich szkół podstawowych i średnich. Włączając się do tych działań, nasza szkoła przystąpiła do trzeciego realizowanego w tym roku projektu z dofinansowaniem unijnym: „Nie obawiaj się programować, to nie takie trudne – kompleksowe wsparcie uczniów i nauczycieli w zakresie programowania” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014 – 2020 i współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Celem tego projektu jest podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie programowania. W Tygodniu Kodowania do szkolenia przystąpiły nauczycielki klas I- III, które na szkoleniach podnoszą swoje kompetencje cyfrowe i nabywają umiejętności prowadzenia zajęć z podstaw programowania. Po nauczycielach przyjdzie czas na uczniów, którzy wezmą udział w zajęciach z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu: tabletów, gier do programowania i robotów.

Roboty m Bot możemy konfigurować za pomocą programu m Block. Mają one wbudowany moduł bluetooth, za pomocą którego łączymy się z laptopem. Posiada on także podzespoły takie jak: czujnik zbliżeniowy, sensor wykrywania linii, dwa silniki sterujące układem jezdnym, diody które są w stanie wyświetlić różne rodzaje kolorów oraz głośnik. W ten sposób można zbudować na przykład imitację karetki pogotowia.

Data dodania: 2018-11-01 09:31:30
Data edycji: 2018-11-02 08:12:21
Ilość wyświetleń: 453
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej